Gjestene trives best hos Nordic Choice Hotels
Nordic Choice Hotels scorer igjen best i bransjen på kundetilfredshet og lojalitet i Norsk Kundebarometer.
For sjette år på rad er de bransjevinner i Norsk Kundebarometer, som gjennomføres hvert år av Handelshøyskolen BI. Som det eneste i bransjen, kan hotellkonsernet smykke seg med fire stjerner i undersøkelsen, ifølge en pressemelding fra Nordic Choice Hotels.
– Tusen takk til alle våre gjester. Det er takket være dem at vi nok en gang kan være stolte over å toppe Norsk Kundebarometer. Vi har som mål å tilby de beste gjesteopplevelsene på våre 193 hoteller, og denne undersøkelsen er et bevis på at vi lykkes. Med tre ulike kjeder, og over 20 frittstående hoteller, har vi lagt vekt på å kunne tilby hele spekteret av hotellopplevelser, det tror jeg vi får igjen for, sier administrerende direktør Torgeir Silseth.
Om undersøkelsen skriver BI blant annet:
Kundetilfredshet er det viktigste målet som gjenspeiler kvaliteten i leveransene fra bedriften sett fra kundens ståsted. Oppnådd resultat i Norsk Kundebarometer kan derfor brukes som et troverdig sannhetsvitne på kvalitet. I jungelen av annen informasjon som presenteres ovenfor kunder og ansatte ønsker Norsk Kundebarometer at man bruker kundetilfredshet som standard for opplevd kvalitet slik forskningen fastslår.
De beste opplevelsene
– Ingenting er viktigere for oss i hotell- og restaurantbransjen enn fornøyde gjester. Våre medarbeidere strekker seg langt hver eneste dag, for å oppfylle ønsker og drømmer gjestene har. Denne utmerkelsen er deres. Vi scorer også best i bransjen på lojalitet, noe vi tar som et tydelig tegn på at våre medarbeidere evner å knytte bånd til gjestene, på en helt unik måte. Et besøk hos oss skal alltid være mer enn bare en god seng og en god frokost. Det skal være en opplevelse, sier Silseth.
Hotellkonsernet klatrer også på den totale listen over merkevarene i Norge. På to år har man gått fra 87. til 37. plass på listen, som toppes av Volvo.
Tidligere i år ble Nordic Choice Hotels også kåret til bransjevinner i Sustainable Brand Index, som undersøker hvor bærekraftig kundene opplever at norske merkevarer er.
Foto: Både små og store tas godt imot på Quality Hotel Hafjell. Foto fra Nordic Choice Hotels.